неделя, 12 декември 2010 г.

РАЗКРИТИЯТА НА БЪЛГАРСКИЯ ШЕРЛОК ХОЛМС ІІ





- Холмс, чу ли новината? – влезе запъхтян в стаята д-р Уотсън като изтупваше праха от сетрето си.

- Новината за политическият проект на г-н Първанов ли?

Холмс тъкмо си допиваше чая и беше извикал прислужницата да отнесе приборите.

- Ще пиеш ли един чай, драги ми приятелю! Вчера ми го доставиха доволни клиенти. Представлява смес от десет билки. Помириши го само как ухае.

- Ммммм! Невероятно! – каза Уотсън, след като помириса чая. – Задължително ще го опитам.

- За съжаление смесването на различни политически субекти, не ухае никак приятно! – дълбокомислено въздъхна Холмс.

- Какво имаш пред вид! – попита Уотсън и си наля от ароматната течност.

- Това че към проекта на Първанов са протегнали ръце много политически подправки с изтекъл срок на годност.

- Не можеш ли да се изказваш по-ясно? Какви са тия политически подправки. Искаш да кажеш политически формации.

- Няма да сбъркаш ако кажеш и политически фармации. Някои от тях лъхат на лекарства или на отрова отдалеч. – надигна се с неохота от канапето Холмс и се приближи до библиотеката. Когато намери търсената книга, я измъкна и я подхвърли на масата пред учуденият поглед на приятеля си.

- Това пък какво значи? – недоумяваше Уотсън като прочете заглавието. „Солунските братя”

- Елементарно, Уотсън! – запали прочутата си лула Холмс и за миг се загледа в отлитащият нагоре дим. – Ето откъде Първанов е изплагиатствал абревиатурите за своя политически проект. От светите братя. Те на свой ред са го изплагиатсвали от гърците, а пък гърците от евреите. Ето защо аз виждам в този проект, чиста проба перфектен еврейски заговор. Без участието на тайните служби не се ражда нито един политически проект. И затова мога да ти кажа как ще свърши всичко това.

- Едва ли има някой в тази държава който може да ми каже как ще свърши всичко това. Но съм любопитен да узная. Политиката за мен е била винаги мъчна работа.

- Първо на първо, ни очаква война от компромати. На практика Първанов престава да бъде президент. Това никой няма да му го прости. Процедурата по импийчмънт на президента отново ще бъде подета. Нищо чудно този път да успее. Второ, проектът ще удари по редиците на БСП и ГЕРБ и с това ще намали влиянието им в обществото. Трето, електоратът ще се отврати от политиката и ще насочи агресията си въобще към политическата класа. Очаквам за в бъдеще размирици. За предпочитане е да си държиш парите и ценните книжа в банка.

- А защо точно АБВ, а не, да речем ЮЯ, както иронично отбеляза премиерът.

- Премиерът е шегобиец, ти него не го слушай. Но той удря бингото с това ЮЯ, защото тези букви ги няма в гръцката и еврейската азбука. Те са си чисто българско явление. Жалко, че са накрая на азбуката. А виж, зад АБВ стоят международните тайни служби, с целия си конспиративен инвентар от времето на Коминтерна насам. АБВ означава ново начало, нещо ново, нови лица в политиката, но ти няма да видиш такива, защото всички са стари муцуни от времето на Перестройката. АБВ означава възраждане на нещо, дето е умряло. Ама кое е това, дето е умряло, я ми кажи. Единственото, което е умряло, е политическият разум. И на леви, и на десни, и на центристи, и на коалисти. АБВ няма да възроди политическия разум, а ще го подмени с политически интриги. Така че това АБВ е умряло още преди да се роди.

- Но това е тъжно, Холмс! Това може да ми развали настроението за целия ден.

- Я стига, Уотсън! Това не е едно и също като да ти кажа, че след малко ще загубиш на карти две хиляди евро, защото съм приготвил тестето и точно те чаках да дойдеш.

- Холмс, твоята увереност винаги ме е впечатлявала, но знаеш много добре, че аз съм по-класния играч от двамата.

- Тогава ще играем до доказване на противното!

1 коментар: